Grymt jobbat!

Jaha då sitter jag här på jobbet igen efter en intensiv helg. Träningshelg dessutom så gårdagen vigdes åt att rida igenom herr brun. Han kändes okej men inte mkt mer, red på kandaret och insåg att han nog tycker betten sitter för högt. Han känns liksom seg i truten då. Förbaskat tråkig för att tala klarspråk. En del har nog att göra med att jag inte har hunnit rida så som jag vill de senaste två veckorna. Men förra veckan blev det klart, vi ska bli husägare och det känns fantastiskt!

Det händer så mycket roligt nu så det känns tyvärr nästan som man inte hinner njuta av det, men det är okej. Jag gillar när det händer saker! Den här våren, sommaren, året kommer bli helt awesome tror jag! Två av mina närmaste och äldsta vänner flyttar äntligen hem nu. Ser verkligen fram emot detta!

Vår lilleman utvecklas i en rasande fart och även om det ibland kan kännas som ett pussel att få ihop tiden så ger han så mkt kärlek. Och jag ska nog inte klaga nu för det riktiga pusslet börjar nog när han blir äldre och även han har aktiviteter ;) Han låter ju faktiskt mamma rida ett par dagar i veckan, jag tror jag är bortskämd med hur han sover...

Eftersom jag själv inte tävlar i helgen får jag gotta mig i andras resultat, jag har verkligen fantastiskt duktiga vänner! Två rosetter på första CR är inte illa och att kamma hem en vinst i LA:4 på 78% går inte av för hackor. Okej detta ihop med att ha sett en video på en väns fantastiska 7-åring som mer eller mindre är utbildad upp till GP snart, det gör ju att man känner sig sanslöst sporrad att träna på. Trägen vinner så är det ju även om man ibland kan fundera på vad man pysslar med.

Åter till träningen idag, jag har en fin häst! Han är faktiskt helt fantastisk när han vill ;) och han börjar vilja mer och mer numera. Jag är otroligt glad och tacksam varje dag jag får rida honom. Hade jag kunnat hade jag tränat varje dag.

Jag är lyckligt lottad med en underbar familj, underbara vänner och en riktigt nice häst! /JL


Kommentarer
Postat av: Caroline

Ja fasiken va vi skall träna i sommar, nu jäklar! :)

2012-05-04 @ 08:17:04
URL: http://carolinelindh.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0