Dressyrträning dag två!

Tack vare min underbara sambo har jag kunnat tillbringa massa tid i stallet i dagarna två. Det är ju otroligt kul att träna själv men även nyttigt och inspirerande att titta på andra. Idag jobbade vi vidare med byten och sedan gick vi in på att jobba skolor i trav och galopp. En nyttig övning för vår del var att rida öppna, volt och sedan förvänd sluta längs långsidorna. Min herre är lite av slaget "kan själv" så ibland gäller det att överraska en aning. Han kändes väldigt fin idag, som Chris sa lägsta nivån har höjts avsevärt. Han är mycket mer framme för skänkeln och genomsläppig, otroligt kul! Man blir så glad av att rida honom. Imorgon händer nya spännande saker i mitt hästliv, mer info kommer!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0